viernes, 18 de diciembre de 2009

La carta

En estas fechas en las que las familias se reunen al calor del hogar, se cuentan los presentes y se extraña a los ausentes, tened en cuenta los que os encontráis lejos de casa que los vuestros echarán de menos una llamada o abrir el buzón y no encontrar una carta.
Si os da miedo enfrentaros a la hoja en blanco o si no encontráis las palabras, fijaros en este ejemplo escrito por Anónimo, (alguno lo recordará por ser el mismo que escribió "El Lazarillo de Tormes") que os puede servir de inspiración. (Fermín, recuerda que caiste en la marmita cuando erás pequeño).

La carta dice así:

Queridu fiu:

Póngote estes llinies pa que sepas que toy viva. Toy escribiendote despaciu porque sé que nun yes pa lleer deprisa. Si recibes esta carta ye que llegote, si non, dícesmelo y mándotela otra vez.
El tiempu por aquí nun ta mal: la semana pasá solo llovió dos veces; la primera tuvo lloviendo tres díes, y la segunda cuatro. Ya te mandé la chaqueta, pero el to tiu Pepe dixo que si la mandábamos con los botones pesaría muncho y el envíu seria muy caru, así que quitámosilos y metímostelos en el bolsu de adientro. Por fin ya pudimos enterrar a to güelu; alcontrámoslu cuando lo de la mudanza, taba metíu en el armariu desde el día aquel que nos ganó xugando al escondite. Cuéntote que el otru día explotó la cocina de gas y to pá y yo salimos disparaos pel aire y cayimos afuera de la casa.¡qué emoción! Yera la primera vez que to pá y yo salíamos xuntos de casa. Vino el médicu y púsome un tubín de cristal en la boca y díxome que nun podía hablar en diez minutos. To pá quería comprai el tubín. Perdona la mala lletra y les faltes de ortografia; ye que yo cansé de escribite y ahora toy dictandoi a to pá y ya sabes lo burru que ye. Y hablando de to pá ¡que orgullosu tá! Cuéntote que ahora tien un buen trabayu, tien 500 persones por debaxu d'el, ye el encargau de segar el cementeriu. El otru día leyó en el periódicu que, según les encuestes, la mayoría de los accidentes ocurren a un kilómetru de casa, así que mudémonos más lejos. Nun vas a reconocer la casa, el sitiu ye muy guapu y hasta tengo llavadora, aunque no toi muy segura de que funcione. Ayer metí la ropa, tiré per la cadena y desde esi momentu nun la volví a ver. La tu hermana Xulia, la que se casó col su hombre, parió. Como entovía nun se de que sexu ye nun puedo dicite si yes tíu o tía. Si ye nena van llamala como yo. Ella a la to hermana llamarala mamá. La otra hermana, Pilar ta embarazada de 5 meses. To pá preguntoi si estaba segura de que yera de ella. Y por últimu el to hermano Juanchu sigue tan despistau como siempre; el otro dia cerró el coche y dexó les llaves adientro y tuvo que dir 3 kilómetros pa allá y 3 kilómetros pa acá, a casa a pol duplicau esi pa poder sacanos a to pá ya mi de dientro el coche. El to primu Paco casose y pasa toa la noche rezandoi a la muyer porque i díxeron que yera virgen. A quien nunca más vimos per equí ye al tíu Carlones, el que morrió el añu pasau. Ahora el que nos tien muy preocupaos ye el to perru, el Puski; ta empeñau en correr detrás de los coches que tan paraos. ¿Recuerdes al to amigu Antón? Ya nun ta más en es ti mundu. So pá morrió fai dos meses y como había pidiu ser enterrau en el llagu, el probe Antón morrió cavando la poza en el fondu. Bueno fiu, non te pongo dirección en la carta porque non la sé. La xente que vivió aquí antes llevó los números pa non tener que cambiar el domiciliu. Si ves a Dña. Remedios salúdala de mi parte, si nun la ves no i digas na.
To ma que te quier Carmina


P.D. Diba mandate 100 euros pero ya cerré el sobre.

Encara con esa sonrisa el fin de semana.


1 comentario:

  1. Estoy de acuerdo contigo en lo de la marmita,pero¿Sabes de que era?...de pulpu con patatines

    ResponderEliminar

Tus comentarios enriquecen este blog. Gracias.

Otras cosas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...